Pages

Wednesday, February 5, 2014

TANDEM NURSING kepada aku

tak senang hokey .. kau ade anak x smp 2taun pastuh kau preggy plak *dah sape suh gatal ;p*

sesungguh nyer menyusukan fayyadh masa aku preggykan wafir sgt mencabar..
dengan ckp2 org
dengan halangan dr diri aku sendiri
dengan org tua suh berhenti kan

SGT MENCABAR!

tapi aku berdoa siang malam.. adik abang okey..
kesihatan aku dlm keadaan baik
dan masih ada rezeki susu tuk kedua nya

time preggy nipple kiter akan jadi super sensitif.. kembang dan nipis..
pastuh dpt anak br ade gigi.. dok la nak megigit..
bape kali gak aku marah fayyadh sebab sakit.. tp pastuh aku pujuk hati..
menahan pedih time dia menyusu mmg seksa..
tp aku pujuk hati dan sabarr
sebab aku yakin dan percaya
ALLAH akan bantu aku cuma aku perlu berkorban sikit..

9bulan melalui proses menyusukan anak sambil preggy bg aku mmg sgt menguji..
tp aku sendiri tak percaya aku dah melalui saat getir tu

orang tua pun x kasi ikutkan susukan anak time mengandung..
tp aku cuma senyum je
senyum
senyum
senyum
smp ke 9bulan malah sehingga skrg

minggu depan cukup fayyadh 2tahun
aku berjaya melaksanakan hak dia
TAK SANGKA
walopon susu ada kala turun ada kala naik tp aku berjaya
*touching smp nanges*

dan skrg.. abang dan adik tandem nursing
comel tau
time susu derang main cuit sesama derang
abg kiss tgn adik
adik cuit pipi abg
ini yang aku nak

dan aku percaya
mereka berkongsi sesuatu yang ANUGERAH dari NYA
dan akan terus kekal berkongsi semua dlm idup mereka..
bonding tuh yg aku impikan sejak awal

ALHAMDULILAH
ALHAMDULILAH

TERIMA KASIH ALLAH ;)

aku hanya ibu yang tak punya apa2 tp berusaha tuk jadi ibu yang terbaik

pssttt... tandem kasi cepat kurus tauuuuuuuu

kihkihkihkihkih 

8 comments:

Balqis said...

ya allah..sgt terharu..
syabas utk awk!!!
sy harap smgt sy kuat utk susukn ank smp 2thn wpun ms memula lahir de campur fm sbb nipple crack..but now fully bf..
tahniah awk!!!

amal salleh said...

YA ALLAH ALHAMDULILLAH.. rezki tuuu~

ctmah said...

i will follow u!
i will follow u!

ieza ashaari said...

Wowww..za nk lps 6bln ni pn debo2 rsa..huhu..

haff za said...

Yana.. za masih menyusukan abg aisy yg dah pon umur 2thn.. now pegnen 2 bulan. . Huhuhu.. hopefully leh tabah cam yu..

Chekgu Azrine said...

Trs mmbkr smgt akk nk trskan nyusu aish dgn susu bdn akk..touching sgguh baca

Ibu Dilah said...

Alhamdulillah.. syabas lyana.. sy pun penah merasa wat tandem nursing kedua2 anak.. memang seronok tp penat sikit kan.. syukur sgt dpt merasa wat tandem.. seronok sgt tgk bila adik ngan kakak pandang2 each other time menyusu.. sweet sgt that moment kan..
ni cerita sy pasal tandem nursing..
http://ceriteraibu.blogspot.com/2012/10/tandem-nursing.html

~ NANA ~ said...

mcm sebak pon ada baca ni, taktau knp...syukur kn