Pages

Thursday, August 14, 2014

aku sebagai ibu bekerjaya

lama x menulis
kekangan masa
plus kekangan kemalasan

idea kering kontang
kehidupan rutin semakin bertambah dengan anak dua
sedangkan kain berlonggok pun aku x sempt nak lipat
inikan pula nak tulis blog

HAHAAH (salahkan diri sendiri)

saja aku pilih topik ni
utk elaborate diri sendiri sebagai contoh paling cun!

aku ibu bekerjaya
pagi laju2 siapkan anak..
gosok baju laki
siapkan bekpes (jarang2 sekali )
siapkan teh o laki
siapkan beg2 sekolah anak
siapkan diri sendiri nak g keje

ok anak dah minum susu check
laki dah minum air check
amik2 beg..
tutup iron
tutup lampu
tutup tv
tutup kipas
tutup pintu n grill..
anta anak sekolah
gi layan n hadap jem waktu pagi
sampai opis..
brekpes..
siapkan keje
lunch
drive balik umah
amik anak2
masak
solat mandi
tido

phewww...
gitu la rutin hari2
npk cam MAK OITT!
tp lama2 kan
rasa dah biase... dah ley pecut sambil buat keje

kdg2 aku impikan SAHM
duk umah
main ngan anak
umah teratur
umah kemas
kain berlipat
lantai bermop

tp KOMITMEN
ada certain perkara aku perlu pikir untuk SAHM
mungkin cara aku salah selama ni handle kehidupan mak beranak dua
so aku SEDANG DAN TERUS belajar
dalam hidup ni... terlalu byk untuk kita belajar dan kejar
dalam pada kita belajar.. kdg2 apa yg dikejar tak dpt
so kena la usaha dan tekad

doa kan aku!
AKU PERLUKAN HIDUP YANG LEBIH FLEXSIBEL!
:) 

4 comments:

MOMMYLIN said...

sama dengan aku yana... tp ko business makin maju... aku doakan ko berjaya dalam berbusiness... =D

Kaseh Kamila said...

good job..mmg kagum dgn career woman at the same time good wife and mom..:)

cik nur said...

assalam nur pon dah lama tak online dan terkejut plak tgk owner blog dah ada baby dua congrate yaa :)

Linakhtar said...

bila kita ni kawin je.. yang pasti bermula hidup baru kita dengna cabaran kan... Alhamdulillah ..wanita yang cekal adalah kita semua termasuk puan blog ni.. Alhamdulillah..saya kagum dengan wanita berkerjaya ni.. insyaallah menjadi nadi dan tulang belakang buat suami tercinta dan anak2 juga tau.. jaga kesihatan penting..sebab bila isteri dan ibu ni tka sihat...perh... habis semua jadi tak terurus..betul kan... ;)