Pages

Monday, August 27, 2012

6bulan yang sgt sekejap

maka genap la fayyadh 6bulan skrg nie.. semua nya berlalu sgt pantas...tak terkejar kalo diikutkan... 6bulan juga alhamdulilah aku berjaya menyusukan fayyadh secara PENUH..EKSCLUSIVE BREASTFEEDING yg mmg aku idamkan seawal mengandungkan dia.. skrg fayyadh dah start makan solid food...hari2 supermak nie akan masakkan bubur + carrot + kentang kt dia...kdg2 aku tukar menu ke puree buah epal dan avacado..ade gak buat puree kurma.. n aku jugak bekalkan 1botol juice buah kt dia... name pun anak yg baru nak kenal makanan mane dia nak makan sgt...sikit2 la.. huhuh..n skrg susu seakan mengerti yg sudah 6bulan dia berkerja keras...so kuar pun sikit2 je.. mungkin kalo kuar sgt sikit terpakse topup fm..x perlah fayyadh dah nak masuk 7bulan..aku angga fm tuh pun salah satu sumber makanan tuk dia.. tak senang nak besarkan anak lagi2 la ibu bapa yg baru ade anak sorg..byk ilmu kene gali dan timba..tp ape yg penting..fayyadh la menjadi SUBJEK tuk aku belajar satu persatu. Membesarkan anak nie menuntut pengorbanan dan kesabaran yang tinggi kadang kala aku rindukan masa waktu anak dara dulu..heheeh RELAX..tp sebenarnya inilah kehidupan... duduk bersorangan ..aku tersenyum sendiri..kalo dulu aku kagum ngan ibu yg mampu buat segalanya seorang diri..tanpa mengeluh or rasa penat..kini aku pun BOLEH!! hebat kan!hahaha..*tp kadang2 mengeluh jugak* skrg aku dah ade kawan,bf,kekasih hati..yg aku tau kasih sayang ini akan kekal buat setahun dua tp selamanyaaa! malah inilah bekalan yg aku ada untuk kehidupan akan datang. 6 bulan berlalu pantas...dr baring...meniarap kini merangkak...n kini gigi comel dah mula kuar dari gusi bawah dia.. fayyadh dah jadi anak yang aktif..ade kalanya aku smp menangis sebab penat sgt nak layan dia main..tp dr anak pasif baik anak aktif...kihkihkih... dah pandai tgk kalo ade baby gurl lalu sebelah...amboi2!!! dan raya kali nie lagi bermakna dengan kehadiran fayyadh ..selain keluarga kami makin meriah! aku jugak jadi tukang kutip duit raya fayyadh... *tuk masa depan dia...bukan mak dia ;p*

3 comments:

Wawa Yusoff said...

x sabor nak buatkan mikhael solid food. 2 moth to go. eksaited lebih maknye ni ha :D

aTy _faRed~ said...

memang rase sekejap jer kan..kekadang aty rindu moment2 mase anak baru lahir...bau die..suara die..:)

nurul harnani said...

bestnye ada baby.. ni preggy pon belum.. dgn problem relationship yg tak berkesudahan.. subhanallah..

doa2kan nanie ye yana ^_^